Natteravnene

Det har jeg ikke prøvet før.

Det kan jeg godt...

Pippi Langstrømpe

Natteravnene

 

...er de ædru voksne i nattelivet.

Vi gør nattelivet tryggere

Som afsluttende opgave i Kommunikation i praksis og Strategisk kommunikation på IBC i Kolding, valgte jeg at undersøge hvad der "tænder" en Natteravn og hvordan organisationen kan kommunikere for at får flere Ravne.

 

Jeg benyttede spørgeskemaer, kvalitativ mailundersøgelse og struktureret telefoninterview.

 

Jeg undersøgte hvad der kendetegner en Natteravn, og hvad der får nuværende Natteravne til at være med. Hvad er en Natteravns "WHY" (Simon Sinek: Golden Cirkel).

Via de data der er tilgængelige på foreningens hjemmeside analyserede jeg mig vha Gallups kompas frem til hvem målgruppen er.

 

Jeg analyserede mine data vha Diamanten, SUMO (SWOT) og The Golden Cirkel (simon Sinek)

 

Mit kommunikative fokus belv at personifisere en typisk Natteravn, og beskrive hende (Lone Ravn, +50 med 2 børn og gift osv)

 

Jeg undersøgte Facbooks udbredelse i den aktuelle aldersgruppe.

 

Jeg realiserede en relancering af den lokale Natteravne-forenings Facebook side. Jeg uploadede "testimonials" jeg havde indsamlet ved henvendelse til aktive Ravne. De blev citeret direkte sammen med et foto af dem selv og en call to action til hjemmesiden.

 

Det strategiske fundament blev beskrevet (mission, vision, værdier og strategi)

 

Opgaverne blev løst paralelt, og bestod af en skriftlig og mundtlig del

 

Hvis du er sulten på at læse opgaverne, kan du se en pdf-version af dem via linkene her under

 

Kommunikation i praksis

 

Strategisk kommunikation

 

Gitte Messerschmidt · 2243 4011 · gitte.messerschmidt@live.dk