HBMX

Det har jeg ikke prøvet før.

Det kan jeg godt...

Pippi Langstrømpe

Haderslev BMX Klub

 

Med en fortid som formand i Haderslev BMX klub, lå det lige for at bruge klubben som case til opgaver i Online kommunikation og Sociale Medier.

 

BMX er en meget visuel sport, der ligger sig tæt op af skater-miljøet.

Det er en sport for individualister. Den er ikke ufarlig - der er ofte styrt, og det går meget stærkt.

 

Klubben stod for at skulle arrangere et stort weekendarrangement (LP 6-7 og danmarksmesterskab for eliten)

 

Jeg valgte at lave en Facebook-side (klubben har i forvejen en Facebook-gruppe), en Instagram-profil, en You-Tube kanal samt forslag til indbydelse og newsletter. Jeg gjorde mig også nogle tanker om hvordan en ny hjemmeside kunne se ud og hvad den skulle indeholde.

 

Jeg udvalgte de sociale kanaler udfra en målgruppe-analyse, og var bevidst om at der er kanaler der er interessante for forældre (Facebook) og andre for kørerne (Instagram og You-Tube)

 

Jeg valgte at lave et lay-out på indbydelse, newsletter og hjemmeside der appelerer til både kørere og forældre.

 

Jeg analyserede på statestik fra Nettendenser og #bmx på Instagram.

Jeg valgte et # (#hbmx) til brug på Instagram, og valgte at You Tube kanalen abonnerer på interessante BMX-kanaler. På klubbens kanal ligger desuden en gennemkørsel af banen, for at vise gæstekørere hvad de kan forvente.

 

 

Opgaverne blev løst parallelt, og bestod af en skriftlig og mundtlig del

 

Hvis du er sulten på at læse opgaverne, kan du se en pdf-version af dem ved at klikke på linkene her under:

 

On line kommunikation

 

Sociale Medier

Gitte Messerschmidt · 2243 4011 · gitte.messerschmidt@live.dk